....لا ترحلى...
بقلم الشاعر /محمود حسن حسن
*****************************
خليكى معايه ما تخفيش
بس هقلك على حاجه ما
تستغربيش
أنا مش غنى ولا هقدر
أأكلك بتيه ولاحتى عيش
طري
أنا معايه اللي نقدر انا وانتى بيه
نعيش
لو عاوزه تبعدي أبعدي
وما تفكريش
مش هلومك دي حياتك
علشان بكره تقولي ما غصبتنيش
وخدي بالك أنتى لو وافقتي
تبقه أمك دعيالك
أم لو رفضتي مش
هتلومي غير حالك
السعاده مش فى المال
السعاده فى راحت البال
بيت صغير نمله عيال
ويكون بنا الحب والود ولحترام
الحياة مش فلا وعربية ورصيد
فى بنوك
الحياة أنسانيه كلمه حلوه وعيشه
راضيه
قلب فيه حنان وعيون لم يجي
عليها اليل تغمض تنام
أقلك حاجه ياحببتي
الدنيا دي مش محتاجه
مننا حاجه غير بس نعيش
ويكون مش ناقصنا حاجه
أنتى معايه هتعيشي أحلا
حياة
بصرحك بكل ظروفي
واعرفك البير وغطاه
يكفيكى حبي وخوفي
عليكى من نقطة مطر
تنزل على خدك
دي حقيقتي يا حببتي
اسمع ردك وبكل صراحه
انا مش هزعل ولا انهار
من اي قرار
دي حياتك وليكى حرية
الأختيار...

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق